10 april. Långfredag.

Hejsan alla kära bloggläsare! 8)

Hm, någon borde undervisa mig mer, för jag förstår inte varför vi firar påsk?
Lite koll har jag dock (tack vare min mormor) för jag tror att långfredag blev en
röd dag för att det var då Jesus korsfästes, och vi måste sörja honom eller något sånt. xD

Så här står det i wikipedia:

Långfredagen firas i kristen tradition till minne av Jesu korsfästelse och dödGolgata utanför Jerusalem. Firandet av långfredagen började i Jerusalem under 300-talet på initiativ av biskop Kyrillos av Jerusalem. I Norden blev långfredagen helgdag på 1600-talet.

På långfredagen firas ofta korsvägsandakt till minne av Jesu lidande. Gudstjänsten är ofta förlagd till klockan tre på eftermiddagen då det var vid den tidpunkten Jesus dog (den nionde timmen). På kvällen kan gravandakt firas.

Långfredagen infaller fredagen närmast före påskdagen. Påskdagen infaller söndagen efter den fullmåne som infaller på eller närmast efter den 21 mars.[1]

_____________________________________

Så genom att ni har läst min blogg så har ni även lärt er något nytt idag (förutom något i mitt liv)! :D

Igår så skulle jag ju till någon jourmottagning (mamma hade beställt tid). Vi kom ju som vanligt för sent. xD
Men ingen större skada skedd. :)
Innan vi åkte så kollade jag min temp, och den var 38.1...
Sen skulle dom kolla min temp där så började dom snacka om att man ska lägga på 0,5 på termotrar man tar under armhålan och blabla.. xD
Dom kollade iaf min temp och jag hade 39.6?!?!
Jag höll på att dö, för det betyder att vår temp har varit ute och cyklat helt!
Vilket även betyder att jag troligen hade över 40 graders feber igår.. ._."
De gjorde ett halsfluss test och det positivt. Ehehe, hejhej jag har halsfluss. :(
Och enligt dom var mina halsmandlar som pingisbollar. NO SHIT?! I haven't notice that? xD

Jag fick iaf penicillin (konstigt ord) och skulle ta alvedon och ipren.
Jag laddar upp bilder senare hur många tabletter jag tar 3 gånger per dag nu. xD
Min feber är iaf över vilket jag är en mycket glad grek över! :D
Ska snart gå ner och duscha, ska bli huuur skönt som helst tbh!
Tur att ingen av er har sett mig nu när jag är så dålig som jag är, för jag ser hemsk ut. xD
Eller ja, jag såg sämre ut igår... Hum.. JAG MÅR BÄTTRE IDAG BTW :D:D

Nja, jag vet dock inte vad jag ska göra ikväll.
Vara hemma antar jag och kolla på film om inte brorsan spränger våra högtalare haha. xD
Hoppas ni iaf får en trevlig påsk och är friska och har bra väder. 8)
GLAD PÅSK!! :DDDD

xoxo Francy



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: