Har ni tänkt på...

Haha, första gången jag skriver i bloggen två gånger när jag har något viktigt att säga. xD
Eller ja, viktigt och viktigt, men något vettigt iaf. xD

Jag kom på det igår, men glömde bort det att nämna det i gårdagens blogg inlägg och i dagens förra blogg inlägg.
Har ni tänkt på att dom flesta på skär torsdagen går utklädda till påskkärringar eller påskgubbar (Vad heter egentligen killar som går och tigger godis?) bara vill ha godis/pengar? xD
Sån var iaf jag för ca 4 - 7 år sen. xD
Jag satt och ritade i typ 2 timmar påskkycklingar och skrev: Glad påsk! under eller över dom.
Alltid när jag kom hem med min korg/kanna eller något annat jag bar med, full med godis,
så fick jag oftast slänga hälften av alla kycklingar jag hade gjort.
Men det gjorde mig absolut ingenting att jag hade slösat 2 timmar av mitt liv till att rita kycklingar; för jag hade ju godis nu! :D
Men så logiskt tänker man ju aldrig när man är så liten... eller vissa av er kanske gjorde det,
eller så orkade ni helt enkelt inte gå ut? xD

När jag stod och tänkte på det när jag tvättade händerna...
(JAG KOM PÅ EN TILL SAK! När man är i badrummet så kommer man på massor av saker (iaf jag).
Man borde göra badrummet till en officiell tänkarplats. :D YÄÄÄ!)
... så kom jag på att när man går i 4an/5an så förväntas man på något sätt sluta göra såna saker.
Jag slutade t.ex att titta på Bolibompa när jag gick i 2an för att min bästis sa att alla i hennes klass ansåg att det var töntigt (hon var 93a, jag 95a),
men i hemlighet så satt jag där någon gång och skrattade gott åt alla skämt dom drog, och var allmänt glad.
Jag kan kort säga att jag har absolut inga problem med att titta på tecknade grejer
eller spela något som är från 5 - 10 år, för man kan säga att jag inte har vuxit upp än.
Det kan ha något med att jag bara gått med äldre personer sen jag började skolan, eller så är det bara så.

Men då helt plötsligt i 4an/5an så ska man sluta leka med dockor o.s.v, för det var längre inte coolt att vara "barn".
Man skulle växa upp fort och lära sig allt från barnsben.
Man skulle prova allt och aldrig säga nej, för då var man inte längre med i gänget.
Men den stora frågan är; OM MAN INTE VILLE VÄXA UPP?
Ja, då fick man konstiga blickar och viskningar bakom sin rygg som sa; Kolla på honom/henne, han/hon leker fortfarande med lego/dockor, HAHAAH va töntigt!
För visst har jag lärt mig att barn kan vara elaka, ja, till och med grymma ibland.

Men vissa barn följer helt enkelt sin egen väg och bryr sig inte vad folk säger.
För dom vet vilka dom är, och dom behöver ingen bekräftelse.
Det är oftast dom som blir något senare i livet, än de som började röka först, och som var först med att prova alkohol.
Dom som går på lektionerna och blir utmärkta advokater och de som skolkade för att det ansågs vara coolt som blev något på McDonalds.
Jag menar ju såklart inte att det är exakt det yrket som dom kommer bli, men jag hoppas ni förstår min poäng.
Alltså, man ska gå sin egen väg, men det är absolut inget fel i att följa andra, så länge man gör det man själv vill.
MED DET MENAR JAG SÅKLART INTE ATT OM NI VILL KROSSA EN FÖNSTERRUTA, SÅ GÖR DET.
Men jag har så förståndiga blogg läsare att ni använder era hjärnor på ett klokt vis. :3

Det senare ämnet vi kommer in på är såklart kärlek.
Aaah, Kärlek. Våren är nog kärlekens årstid.
Det är då alla blommor vaknar till liv och allas känslor likaså.
Jag bevakar några personer på bdb som har en pojkvän.
Det är så gulligt att när dom har varit borta från honom knappt en dag
så lägger dom upp en bild och skriver; JAG SAKNAR DIG TILL DÖDS :( <3
Sen så bor dom praktiskt taget hos honom under loven, och då råkar någon av dom bli förkylda.
Då säger den som är sjuk att den andre borde åka hem, men då stannar den andre kvar,
för att om den som är sjuk är förkyld, så vill den andre också vara det. För att den kan inte vara utan den som är sjuk.
Liksom AWWWW moment or what? :D

Det är som att Linus och Lina var tillsammans.
Linus får tuberkulos och säger åt Lina att lämna han ifred, för att han inte vill att hon ska bli smittad.
Men Lina ger sig inte,  för om han ska vara döende så vill hon också vara det,
för att han får verkligen inte lämna henne ensam i denna hemska värld.
Dom dör senare i varandras armar, samtidigt.
(Jag kom på det nyss, och detta var innan man hittade botemedel mot TBC.)
Kanske dålig jämnföring men det var något jag bara kom på haha. xD

Yää yää, nu glor jag på Jeff Dunham på 5an.
I'm super happy, för Jeff är min drog när jag mår dåligt (halsfluss för tillfället). :D:D:D

Hoppas ni gillade min uppdatering. :3
Nej, nu ska jag ner och ta mina mediciner!

xoxo Francy



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: