Dag 21 - Ett annat ögonblick

Tänkte fan länge på denna med, men sen kom jag på det!
How could I be so stupid, finns ett ögonblick jag aldrig kommer glömma! ;)


Det var för många, många år sedan!
Efter många tårar fällda, och hjärtat än en gång var upprymt upp till 100... så fick vi det bekräftat!
Vi ska äntligen få en hund. ♥
Vi höll på att skaffa en Golden retriver tidigare, om jag inte minns fel, men dottern ville inte släppa iväg sin älskade hund..
Med tunga huvuden och ledsna hjärtan gick vi tungt därifrån.

Sen hittade vi en sådan söt hund att vi skulle kunna äta upp den på direkten!!
Så vi åkte på raketen!
Han var så liten och söt, och med fara för att göra illa honom så satt jag stilla hela långa resan hem, med han i min famn.
Väl hemma så köpte vi pizza, vilket vi hade gjort max två gånger tidigare, då när vi bodde i Stockholm, aldrig åt pizza (Donken FTW typ!).

Hunden hade vaknat till liv, och sprang runt i en ring mellan hallen, vardagsrummet, föräldrarnas sovrum och köket innan han sprang genom hallen än en gång.
Jag var rädd över att den lilla rackaren skulle äta upp mig (jag gick i 1an, jag visste inte bättre!!),
så jag ställde mig på en stol och skrek för mitt liv, medan han, med livsglädjen funnen, sprang runt som en galning.

Sedan började det med att hitta namn...
Kommer inte ihåg vad vi hitta på för namn, helt ologiska känner jag nu att de var.
Tror min bror tänkte döpa våran älskade hund till Nappen!
Men eftersom att jag var yngst, så kunde jag skrika och gråta värst.
Storma in på mitt rum, och grät.

När min mamma kom in och sa "Okej, du får välja namn, vad ska han heta?" så fick jag blackout.
Kom inte på något bra namn! Kollade just då på Cartoon network, så var Familjen Jetsson på just då.
Just då, DÅ kommer Kosmo fram! Deras hund Kosmo, och jag sken upp och skrek; "HAN SKA HETA KOSMO!!!!!"
Så hitta våran kära hund sitt namn, med hjälp av min kära tv, som jag så djupt dyrkade då. ♥
(och vi stavar Cosmo/Cosmos med C, don't know why, men snyggare så anywayz! ;D )



Min absolut number one älskade älskling! Bubben min ♥
och neeej, jag har absolut inte ett helt album med bara bilder på honom på min dator!....


xoxo Francy ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: