Dag 9 - Min tro

Nu kör vi ett sånthär super snabbt inlägg innan jag svimmar av här vid datorn!

Min tro... är inte stark, iaf inte när det kommer till Gud. Tror inte riktigt på att det är en snubbe som har kommit till att skapa allting här i världen, sitter uppe i himlen eller vart han nu är, och att det är till honom man kommer när man dör.
Men samtidigt så tror jag på något, som inte har någon beskrivelse på vad det är riktigt.
För på något sätt har vi alla blivit till, hur blev vi till människor egentligen?
Jag tror på att allting händer av en anledning, och det som inte händer, händer också av en anledning.
Ibland händer det dåliga saker, det för att man ska tänka om, tänka på ett bättre sätt.
och ja, jag gillar att säga emot mig själv ehehe, för ibland så ber jag till Gud, yeah u know, typ;
Snälla Gud låt det gå bra på mitt prov!!!!! Amen.
För, om han nu finns, så kanske, han hjälper mig, ifall, det är meningen!
Jaa, så jag tror inte på Gud... typ. Vet inte riktigt alls vad jag tror på!

Men det känns ganska läskigt att sätta namn på sin tro, typ vad heter det när man inte tror på Gud?... *googlar*
Det heter nog ateism, då är man väl ateist. Liksom, "HEJ jag heter Franscesca och jag är ateist!"
Nej,
låter inte alls bra, eller hur? Bättre att liksom försöka förklara det, för ja,
att sätta namn på det jag tycker och känner, känns inte riktigt bra i det här sammanhanget!
Btw...
Säger jag emot mig själv igen om jag säger att jag gör korstecken när jag ska in till en kyrka/kyrkogård?
Jag gör det iaf för att hedra de döda, för att visa att jag har respekt emot dom även fast de är döda...

xoxo Francy ♥

Postat av: Alexa

sv. Åh tack :D


2010-12-14 @ 20:06:32
URL: http://alexas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: