Chillar in GREECE!

Heej, har inte haft någon tid att blogga under min tid här...
Åker hem på torsdag morgon, framme på kvällen i Borlänge.
Fredag jobb från 18 - 22, lördag från 9 - 13 och även söndag från 12 - 16...
Jaja, what to do, måste ju jobba... ;o

How everrr så har jag tagit årets första dopp, sjuukt kallt!
Badat två gånger nu iaf, och bränt mig, stackars näsa :(

Jag har varit med om typ korståg med massa tända ljus för att visa att man är ledsen och även för att hedra Jesus (fredag),
krukor som kastats i deras ilska över att dom korsfäste Jesus (lördag morgon),
fyrverkerier, glädje och tända ljus för att Jesus återuppstod för att sedan äta "Magiritsa" som är soppa gjord på ett lamms inälvor, mage och lever, faktiskt otroligt gott så länge (för min del) man inte tänkte på vad det är i det.. (lördag kväll/natt)
Det äter man för att man ska ha fastat i några dagar, enbart ätit bröd, oliver och druckit vatten, meen det gjorde ju inte vi för ja, jag visste inte om det förrän det var för sent haha.
Igår, söndag alltså, så blev det att äta med hela släkten typ, helt sjukt, vi var 15 pers tror jag!
Vi åt iaf ett helt lamm, som man grillar själv här då, över kol och så har man lammet på en stålpinne som man snurrar. ;D förutom det så åt vi även tzatziki, sallader, bröd osv. De äldre drack massa öl, vin osv för det är ju en riktig festmåltid!

Som sagt, en helt otrolig upplevelse, jag har ju alltid vetat om varför man firar påsk, men det framstår ju inte alls i Sverige, det enda som händer där är ju typ att man äter påskbord och inget mer.
Här får man verkligen vara med om hur allt var, hur folket reagerade på när allt hände och så, en upplevelse jag tycker alla borde uppleva!

Jaaajaa, nu orkar jag inte skriva nå mer, vill ut och göra något, tänkte bara uppdatera er lite!
Igår förövrigt efter att vi hade ätit all mat så åkte vi och drack kaffe, eller jag drack milkshake heehee,
träffade nya människor, hade sjukt kul, var vid uteserveringen i över tre timmar innan vi skulle ut och ta en drink!
Blev en och en halv smirnoff ice för min del, länge sen man drack det alltså! ;D

Här får ni en söt liten bild på mig, nya solbrillor och senilkedja köpta här, sjuukt snyggt omg! :DD
Det rosa armbandet är från en kyrka vid Paleokastritsa, det ska skydda mig från faror och sånt,
gillar att det är så fint också! Will were it all the time. ♥




xoxo Francy ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: