operation, dag 0.

Duschade i morse, vi kom fram typ 10.10, alltså lite sena.
Fick träffa sjuksköterska och sen narkosläkare, det jag har att säga om dom är KOKO!
Dom var jättekonstiga...

Vi fick ett rum sen då, och dom sa att jag troligen blir opererad vid 13 typ.
Vi hade alltså inte alls bråttom, så vi chillade lite där då.
Men då helt plötsligt kommer dom och säger att jag ska opereras NU, och ja jävlar då fick allting gå av och sen på med en assnygg sjukhusskjorta och sjukhusstrumpor. (y)
Sen fick man gå på toa, och sen blev man nerskjutsad ner till operationen.

Fick ligga där och vänta aaaslänge, och jag babblade på för jag var ganska nervös.
Mamma ignorerade mig typ och läste sin bok, SNÄLLT!! :(
Men till slut fick jag åka in då, massor av människor var där och pratade och satte på mig saker.
Fick typ EKG-lappar på brösten och en typ vid magen, sen på med slangar på det...
In med kanyl i min vänstra hand, som btw fortfarande är kvar (jag är fortfarande på lasarettet).
Fick typ sömnmedel i kanylen och narkos i masken och allt snurrade sjukt mycket, sen måste jag ha somnat haha!

De bränner inte bort det som jag trodde, de typ "skrapar" bort det och bränner lite så att det inte blöder så mycket.
FICK BEHÅLLA MINA P&L BAAAND, WIHOOOO!!! ♥♥♥
Blev väckt och jag började stooorgråta! Grät och grät och det slutade typ aldrig, sen kom mamma till slut och tröstade mig, men då börjar man såklart gråta ännu mer! Lovely...
Var riktigt jävla seg på att vakna till alltså haha, varje gång jag öppnade ögonen så hade det typ gått 20 min :O
Sen vakna jag till på riktigt efter ett tag, och ja, jag kunde inte gå på toa, så fick bli tappad med en kateter FYFAN!
Helt jävla insane äckligt var det, usch... Men sånt man får stå ut med, ny upplevelse var det!

Fick sedan åka upp på avdelningen och här ligger jag nu då.
Ska vara kvar här över natten då, blir nog bra. :)
Har hunnit sova lite också, men ja jag typ kunde inte andas ibland och det var ju lite läskigt!
Sen gör det ont att prata, wä, och jag låter fan helt sjuk när jag väl pratar haha!

Har tagit massor av bilder iaf, vet inte vart den jävla överföringssladden är bara! :@@ me angry.
Nu ska jag skriva klart om äckel kiruna, orkar inte, men måstee!! fml :(



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: